Liberalernas största länsförbund har ny ordförande

Torsdag 16 mars 2017

I lördags höll Liberalerna Stockholms län förbundsmöte och Anna-Lena Johansson, kommunalråd och gruppledare (L) i Sollentuna valdes till ny förbundsordförande. Anna-Lena är uppvuxen i ett socialdemokratiskt arbetarhem i Västerås. Hon är sjuksköterska i grunden och har under många år arbetat som chef på neurologen på Karolinska universitetssjukhuset.

Anna-Lena har varit politisk aktiv i tolv år. Hon har bland annat varit föreningsordförande och ordförande i trafik- och fastighetsnämnden. Idag är Anna-Lena vice ordförande i kommunstyrelsen, ordförande i vård- och omsorgsnämnden och 2:a vice ordförande i KSL (Kommunförbundet i Stockholms län).

Karin Karlsbro och Lotta Edholm fick förnyat förtroende som första respektive andra vice ordförande i förbundsstyrelsen. Styrelsen förstärktes även med tre nya personer: Daniel Forslund, Ylva Mozis och Maria Johansson.

Utöver val till förbundsstyrelsen antog mötet ett trafikprogram med över 100 punkter som ska göra Stockholmsregionen till landets mest tillgängliga region. Programmet har Moa Rasmusson, vice gruppledare (L) i Sollentuna, varit med och tagit fram.