Nominera eller kandidera till uppdrag för Liberalerna

Torsdag 15 april 2021

Nu är processen igång med att slå fast vilka personer som ska stå på Liberalernas valsedlar vid nästa års val!

Under året kommer vi att besluta hur listorna till kommunfullmäktige, regionfullmäktige och riksdagen kommer att se ut. Den som är liberal och vill vara med och göra Sollentuna, regionen eller Sverige kan ställa upp och delta i processen för att ha chans att stå med på en av listorna eller flera.

Sollentuna kommunfullmäktige

Nomineringsperioden till Liberalernas valsedel till Sollentunas kommunfullmäktige pågår fram till den 31 augusti. Nominering görs via denna länk.

Därefter kommer en rådgivande medlemsomröstning att hållas under perioden 20 oktober – 15 november, då de som har varit medlem i föreningen i minst tre månader kan rösta på de olika kandidaterna. Därefter kommer nomineringskommittén att presentera ett förslag på valsedel, som kommer medlemmarna kommer att rösta om på ett medlemsmöte.

Region Stockholms regionfullmäktige

För att kandidera själv eller nominera någon annan till Liberalernas regionlista för yttre län besöker du den här sidan.

Du kan anmäla din kandidatur/nominering fram till den 17 augusti kl 12.00.

Sveriges riksdag

För att kandidera själv eller nominera någon annan till Liberalernas riksdagslista för Stockholm besöker du den här sidan.

Du kan anmäla din kandidatur/nominering fram till den 17 augusti kl 12.00.