Pressmeddelande: Moa Rasmusson (L) blir ordförande i Sollentuna kommunfastigheter AB

Torsdag 15 december 2016

På kommunfullmäktige valdes Moa Rasmusson till ordförande i kommunens nybildade bolag Sollentuna kommunfastigheter AB. Det nya bolaget kommer att ta över ägandet av och ansvaret för kommunens verksamhetsfastigheter samt kommersiella fastigheter. Sollentunahem blir därigenom ett renodlat bostadsbolag.

– Jag är glad för att jag har fått förtroendet att leda det nya bolaget. Sollentuna står inför stora investeringar i nya fastigheter, land annat omsorgsbostäder och skolor, men det är även viktigt att strategiskt utveckla de fastigheter som redan finns. Genom att samla alla verksamhetsfastigheter i ett och samma bolag underlättas detta arbete, säger Moa Rasmusson.

Moa Rasmusson är vice gruppledare i Liberalerna i Sollentuna, ordförande i trafik- och fastighetsnämnden och gruppledare i socialnämnden.

Liberalernas Per Gibson valdes till ersättare i ovan nämnda bolag. Anna-Lena Johansson (L), kommunalråd, valdes till 1:e vice ordförande och Carina Knorpp till ersättare i moderbolaget Sollentuna Stadshus AB.

Kontaktuppgifter:
Moa Rasmusson (L)