God Jul & Ett Gott Nytt År!

Fredag 23 december 2016

2016 har varit ett mycket innehållsrikt år både i Sollentuna och i vår omvärld. Vi Liberaler behövs nu mer än någonsin. Ditt engagemang är viktigt.

För tionde året i rad backar friheten i världen. Terrorhot och populism kommer allt närmre våra gränser och utmanar allt det vi tror på och vill åstadkomma av frihet, gemenskap, öppenhet och möjlighet till egna val. Man kan välja att slås ner eller att tillsammans hitta kraft för att förändra.
2016 har också bringat ljus och hopp. Resultaten för svensk skola har vänt uppåt. Sexualbrottskommittén föreslog samtyckeslag och oaktsamhetsrekvisit. Riksdagens justitieutskott föreslog att danstillståndet slopas. Den svenska tryckfrihetsförordningen har fyllt 250 år. Det blev lagligt för ensamstående kvinnor att genomgå assisterad befruktning. Sollentuna rankades av SKL som den mest jämställda arbetsgivaren i Sverige. Sollentuna rankades av Svenskt näringsliv ha Sveriges näst bästa företagsklimat. Sollentuna har beslutat bli första kommunen att sluta tära på jordens resurser.

Vi vill tacka alla er som bidragit till arbetet under det gångna året. Nu står julen för dörren och vi önskar er alla en riktigt God Jul med vila och tid för att umgås med nära och kära. Julledigheten ger oss alla en välbehövlig tid att ladda batterierna så att vi under 2017 kan fortsätta kämpa för mer frihet i världen, Sverige och Sollentuna.

Årets första medlemsmöte går av stapeln den 18 januari 2017. Vi ser fram emot att träffa många av er då. Årsmöte för föreningen kommer att hållas måndagen den 20 februari istället för den 22 februari som tidigare annonserats!

Vi önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År!

Anna-Lena Johansson, kommunalråd (L) i Sollentuna kommun
Annika Dellås, ordförande för Liberalerna i Sollentuna