Vi vet att vi är tidiga, men…

Fredag 26 januari 2024

…det är aldrig för tidigt att tänka på framtiden. Den 9 juni är det val till Europaparlamentet. Som Sveriges EU-vänligaste parti vill vi i Liberalerna redan nu prata om de stora frågorna som påverkar Sollentuna och Sverige. Din röst har betydelse för Sollentunas framtid.

Ett grönt Sollentuna med EU:s hjälp

I Sollentuna strävar vi efter att ligga i framkant när det gäller miljövänliga initiativ. Genom att engagera oss i EU-projekt kan vi implementera innovativa lösningar för hållbar energi, återvinning och gröna offentliga utrymmen. Liberalerna vill skapa en ren och livskraftig miljö för Sollentunaborna.

Ekonomisk utveckling – EU-stödda möjligheter för Sollentunas företag

Ett starkt näringsliv är avgörande för Sollentunas framgång. Genom EU kan små och medelstora företag stöttas med finansiella stödprogram och handelsavtal. Detta kan ge Sollentunas lokala företag möjligheter att växa och blomstra i en globaliserad ekonomi.

Utbildning – Framtidssäkring genom Europas kunskapskraft

Vår vision är att Sollentunas skolor ska vara bland de bästa i Europa. Vi vill arbeta för att integrera EU:s utbildningsinitiativ och resurser för att höja kvaliteten på undervisningen och stärka elevernas kompetenser i linje med framtida arbetsmarknadskrav.

Säkerhet och demokrati – En enad front i Europa

I en värld av osäkerheter är det viktigt att stå enade. Vi i Liberalerna betonar vikten av EU:s roll i att bevara demokratin, rättssäkerheten och mänskliga rättigheter. Genom samarbete på europeisk nivå kan vi effektivt bekämpa gränsöverskridande brottslighet och terrorism, samtidigt som vi värnar om våra grundläggande friheter.

Engagera dig för Sollentuna och Europa

Din röst är avgörande. Engagera dig med oss för att bygga ett starkare och mer enat Europa som gynnar Sollentuna. Anslut dig till Liberalerna för att göra skillnad. Bli medlem i Liberalerna här.